ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

29 травня, п'ятниця
Тема уроку: "Урок позакласного читання. Читання творів сучасних письменників. Тарас і Маряна Прохасько "Хто зробить сніг".
1.Переглянути відео, послухати текст.

2) Прочитати уривок із твору М.Трублаїні "Дівчинка під парашутом"
       ГАНДЗЯ ГОЛУБКА
Високо під хмарами гудів літак. Він підіймався все вище й вище, наче хотів дістатись аж до сонця. Чим вище підіймався, тим меншим здавався з землі. Завбільшки він уже був як галка, а гудів, ніби джміль.
Але то був великий літак. Він мав вісім моторів. Кожен мотор крутив пропелер. Кожен мотор був дужий, як тисяча коней. Кожен пропелер обертався дві тисячі разів на хвилину.
На тому літаку летіло двадцятеро людей. Пілот і його троє помічників везли пасажирів.
Серед пасажирів була маленька дівчинка Гандзя Голубка. Вона летіла із своєю мамою. Гандзі не було ще й двох років. Але вона вже вміла добре бігати і вимовляти багато, багато слів.
— Мамо,— кричала дівчинка,— ми скоро до сонечка долетимо?!
Мама усміхалась, але нічого не відповідала. Вісім моторів так сильно ревіли, що вона нічого не чула.
ПОЖЕЖА НА ЛІТАКУ
Літак залетів у густі, чорні хмари. Зникли земля і небо Пілот, що керував літаком, нахмурився.
Він хотів піднятись вище. Але хмара була така товстелезна, що літак ніяк не міг із неї вийти. Тоді пілот обережно повів свою машину донизу.
Коли враз, на один момент, ніби полум'я освітило літак. Майже одночасно щось загриміло, перемагаючи гул моторів. Знов блиснуло й знов загриміло. Ще щільніше притулилася Гандзя до мами. Пасажири злякано подивились один на одного. Це блискала блискавка і гримів грім. З тієї хмари йшов сильний дощ. Коли це літак ніби похитнувся, загриміло ще дужче, і люди почули запах диму. То блискавка вдарила в крило літака і запалила його.
На літаку почалась пожежа. Страх охопив пасажирів. Гандзина мати зомліла.
РЯТУВАННЯ НА ПАРАШУТАХ
Ліве крило літака було охоплене полум'ям. Раз за разом блискотіла блискавка, розсікаючи хмари. Грім безперервно то вибухав, то гуркотів, ніби котився по хмарах. Помічники пілота вскочили в кабіну до пасажирів.
Вони прив'язували пасажирам парашути, як у морі під час небезпеки одягають рятівничі пояси. Одягши парашут, вони наказували стрибати з літака.
Коли хто не хотів плигати, вони силоміць викидали його. Парашути були пристосовані так, що коли людина вистрибувала, вони самі собою розкривались і помаленьку спускали людину на землю. Швиденько одягли парашут на Гандзину маму і на Гандзю.
Першою викинули маму. Вона випала з дверей кабіни і провалилась у густому тумані. Мама зникла, Гандзя крикнула од страху, і в ту же мить дівчинку теж скинули з літака. Останнім вистрибнув пілот.




27 травня, середа
Тема уроку:"Узагальнення систематизація знань".
1. Переглянь відео.
2. Виконай завдання.




26 травня, вівторок
Тема уроку: "Читання творів сучасних письменників. Тарас і Маряна Прохасько "Хто зробить сніг".
1) Переглянути відео, послухати текст.
2) Прочитати уривок із твору М.Трублаїні "Дівчинка під парашутом"
       ГАНДЗЯ ГОЛУБКА
Високо під хмарами гудів літак. Він підіймався все вище й вище, наче хотів дістатись аж до сонця. Чим вище підіймався, тим меншим здавався з землі. Завбільшки він уже був як галка, а гудів, ніби джміль.
Але то був великий літак. Він мав вісім моторів. Кожен мотор крутив пропелер. Кожен мотор був дужий, як тисяча коней. Кожен пропелер обертався дві тисячі разів на хвилину.
На тому літаку летіло двадцятеро людей. Пілот і його троє помічників везли пасажирів.
Серед пасажирів була маленька дівчинка Гандзя Голубка. Вона летіла із своєю мамою. Гандзі не було ще й двох років. Але вона вже вміла добре бігати і вимовляти багато, багато слів.
— Мамо,— кричала дівчинка,— ми скоро до сонечка долетимо?!
Мама усміхалась, але нічого не відповідала. Вісім моторів так сильно ревіли, що вона нічого не чула.
                                                         ПОЖЕЖА НА ЛІТАКУ
Літак залетів у густі, чорні хмари. Зникли земля і небо Пілот, що керував літаком, нахмурився.
Він хотів піднятись вище. Але хмара була така товстелезна, що літак ніяк не міг із неї вийти. Тоді пілот обережно повів свою машину донизу.
Коли враз, на один момент, ніби полум'я освітило літак. Майже одночасно щось загриміло, перемагаючи гул моторів. Знов блиснуло й знов загриміло. Ще щільніше притулилася Гандзя до мами. Пасажири злякано подивились один на одного. Це блискала блискавка і гримів грім. З тієї хмари йшов сильний дощ. Коли це літак ніби похитнувся, загриміло ще дужче, і люди почули запах диму. То блискавка вдарила в крило літака і запалила його.
На літаку почалась пожежа. Страх охопив пасажирів. Гандзина мати зомліла.


25 травня, понеділок
Тема уроку: "Сторінками дитячих журналів і газет".










20 травня, середа
Тема уроку:"Все починається з малого. Любов Лопатюк "З чого починається весна".
1. Прочитай вірш.

Вірш “З ЧОГО ПОЧИНАЄТЬСЯ ВЕСНА?”Пов’язане зображення

Весна починається з чого?

З веселої пісні синиці.

І з сонця – такого ясного!

І з ночі, якою не спиться.

Кущі цвірінчать горобцями,

Бурульки від радості плачуть.

Струмки торохтять камінцями,

Барвистими бризками скачуть.

Останні крижиночки плющать.

Синь неба – вража оксамитом.

Повітря на бруньках, цілюще

Вдихнеш – і так хочеться жити

Чекати, кохати. І треба

Забути печалі і сльози…

Весна починається з тебе,

І з ніжної гілки мімози.

2. Перевір свої досягнення. Дай відповідь на запитання с. 185 в підручнику.



19 травня, вівторок
Тема уроку: "Все починаєтьсч змалого. Микокола Сингаївський "Дощ із краплі починається".
1. Гра „Письменник”. Правильно прочитайте зашифроване оповідання.

ЇКИВ

иМ вижемо в єКиві. їКив — листоця кУраїни. шаНе сімто ливеке і рагне. ноВо істоть ан сивокому ребезі ніДпра. У єКиві габато рапків, лувиць і лопщ. шаН дубинок ан лувиці щаХретик.

2. На сьогоднішньому уроці разом з Миколою Сингаївським ми будемо досліджувати, що починається з малого. Подивись відео.

3. 
Словникова робота. Прочитай слова.

Дощ      листя

бруньки      мерщій

невтомно      чистої

витчеться      насіння

— Прочитайте спочатку односкладове слово, потім — дво- та трискладові слова.

— Прочитайте слова з наголосом на перший склад.

— Прочитайте слова, у яких звуків більше, ніж букв.

— Доберіть синонім до слова мерщій , антонім до слова чистої .

4. Прочитай виразно вірш на с.184. Дай відповідь на запитання.



18 травня, понеділок
Тема уроку:"Як римуються рядки. Володимир Рутківський "Ганнусині вірші".
1. Прочитай продовження твору Володимира Рутківського, в підручнику с.182 - 183.
2. Перейди за посиланням і пройди тест (до 25 травня) join.naurok.ua   код 408543





15 травня, п`ятниця
Тема уроку:"Сучасні автори. Галина Ткачук "Нерозмінена монета".
1. Ознайомся з біографією письменниці.
Галина Ткачук — поетеса, прозаїк, літературознавець. Вона народилася 27 серпня 1985 року в місті Хмельницький. Закінчила Національний університет "Киево-Могилянська академія" за фахом "Літературознавство та історія літератури".  Галина Ткачук — учасник багатьох мистецьких акцій та проектів. Авторка збірки поезій "Біле благо" (2003), повістей та оповідань "Славка" (2006), поезій українською та польською мовами "Я та інші красуні", повісті для дітей "Вікно до собаки" (2011); публікацій в антологіях "Дві тонни" (2007), "Хлопчик-дівчинка" (2008), "Сновиди: Сни українських письменників" (2010), "Як вони провели літо, книжка за 24 години" (2011), "30 wierszy zza granicy" (2013), "На Великдень" (2013). Письменниця також публікується у періодичних виданнях. Твори Галини Ткачук перекладено російською та польською мовами.
2. Відкрий підручник "Хрестоматія" і прочитай с. 144 - 147.



13 травня, середа
Тема уроку:"Як римуються рядки. Володимир Рутківський "Як складаються вірші".
1. Ознайомся з біографією письменниика.
2. Прочитайте в підручнику про Володимира Рутківського на с. 179.
Ви ознайомитесь і будете читати уривок з повісті "Ганнуся". 
3. Прочитай в підручнику с. 179 - 181.




12 травня, вівторок
Тема уроку:"Дива навколо нас. Олександр Єфімов "Тут усе є". Емілія Саталкіна "Кожний знає своє діло".
1.  Правильно прочитайте зашифрований текст.

НІСГОВЕ ЗАЙЧА

неДь вуб петлий. ніСг вуб комрий. йшлиВи ТИДІ у відр. оЩ борити? ляКо тасв пиліти нісговика. В кашаС дубе девмідь. У неЖі леманький нолс. тюКаша пиліть чезайня.

2. Прочитай в пвдручнику с.177 - 178. Дай відповідь на запитання.

3. Виконай завдання:

 Прочитайте абзаци, у яких є речення:

„А на цьому повно снігу!”

„Навіть хвостик є”.

„Гляньте, яка гарна погода!”

Знайдіть і прочитайте в тексті:

 — питальні речення;

 — окличні речення.



6 травня, середа
Тема уроку:"Образи юних художників у віршах поєтів. Ганна Чубач "Найрідніші голоси", Степан Жупанин "Намалюю вітер", Ліна Костенко "Якщо не можеш вітер змалювати".

 Відгадайте загадку.

• Біга пензлик по тканині,
Підкоряючись людині,
А людина творить свій.
Неповторний світ живий.

Правильно, це художник.

 Що ви любите малювати?


Сьогодні ми прочитаємо вірш, у якому Ганна Чубач описує юну художницю.

1. Відкрий підручник на с.175 і прочитай вірш "Найрідніші голоси". Дай відповідь на запитання с.176.
Послухай вірш, виконай усно завдання.

2. Прочитай самостійно виразно вірш на с.176 "Намалюю вітер", дай відповідь на запитання.
3. Прочитай вірш "Якщо не зможеш вітер змалювати".




5 травня, вівторок
Тема уроку:"Розпізнавай і розвивай свої здібності. В. Сухомлинський "Співуча пір`їнка". Контрольна робота:перевірка навички читання вголос".
З біографією і творчістю Василя Сухомлинського ви вже знайомі. Сьогодні на уроці ви ознайомитесь ще з одним оповіданням цього письменника, яуе називається "Співуча пір`їнка". Для цього відкрийте підручник на с. 174 і прочитай. Дай відповідь на запитання с. 175.

 2. Віднови прислів'я. Поясни їх значення.
Гарні не красиві слова,                            своя співуча пір'їнка.
Рана від слова заживає,                          а красиві діла.
До сяючої вершини                                  слід глибокий зостається.
У кожної людини                                     веде кам`яна стежка.











4 травня,понеділок
Тема уроку:"Із гумором про серйозне. Грицько Бойко "Консультант". Микола Сингаївський "Сміх для всіх" Контрольна робота:перевірка навички читання вголос".
1. Ознайомся з біографією Грицька Бойко.
Бойко Григорій Пилипович (Грицько Бойко)- український письменник, поет і перекладач
Грицько Бойко ввійшов у літературу для дітей на початку 50-х років XX ст. і дуже швидко полюбився маленьким читачам. Лише в Україні за життя поета вийшло понад п'ятдесят книжок. Смішинки про малят і звірят, шкільні й спортивні веселинки, скоромовки-спотиканки, загадки адресовані тим, хто цінує гостре, влучне слово, любить і розуміє гумор, уміє покепкувати не тільки з когось, а й із себе самого.
Григорій Бойко народився 5 вересня 1923 року в селі Оленівці на Донеччині в сім'ї службовця.
Помер 25 вересня 1978 року. Похований на Міському кладовищі «Берківцях».
2. Прочитай вірш "Консультант" на с.172-173. Дай відповідь на запитання.
3. Ознайомся з біографією Миколи Сингаївського.
       Народився майбутній поет 12 листопада 1936 року в невеличкому селі Шатрище на Житомирщині в родині хліборобів. Вчився і працював, пізніше працював і вчився. У дитинстві, як і багато його ровесників, був пастухом.
          У 1958 році побачила світ перша збірка для дітей «Жива криничка». Микола Сингаївський плідно працював і в дитячій літературі – він видав багато віршованих збірок для читачів молодшого шкільного віку, чимало перекладав з польської, болгарської мов і його поезії перекладалися на мови народів СРСР, болгарську, польську, румунську, німецьку. А ще знають читачі Миколу Сингаївського як колишнього редактора журналу «Піонерія», а також як автора багатьох пісень.
4. Прочитай виразно вірш на с.173.

29 квітня, середа
Тема уроку: "Гумористичні твори. Всеволод Нестайко "Із сміхом треба бути обережним".Галина Малик "Мавпині іменини".
1. Подивіться відео, виконуючи завдання.

2. Перевір свої знання. Пройди тест( доступ до 8 травня включно), перейшовши за посиланням join.naurok.ua      код 975252 



28 квітня, вівторок
Тема уроку: "Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна "Казка про друга" (продовження).
1. Про дружбу складено багато віршів, казок, пісень, створено безліч фільмів і мультфільмів. Пригадайте мультфільми про дружбу:
-з ким дружив крокодил Гена?
– як звуть друзів із Простоквашино?
– назвіть друзів Вінні Пуха;
– він подружився із тим, хто живе у ставку, тільки посміхнувшись йому. Хто це?
– хто друг Черепахи, що лежить на сонечку і співає пісеньку?
2. Словникова робота.
– З’єднайте  слова з їх  лексичними  значеннями. 
Нудьгую                                                       пов’язаний з космосом
Космічний                                                   учні одного класу
Фотопристрої                                              сумую
Однокласники                                             небесне тіло
Комп’ютер                                                   прилади для фотографування
Планета                                                        електронна обчислювальна машина
3. Відкрийте підручник і прочитайте продовження "Казка про друга", с.168 -170. Дай відповідь на запитання після текту.



27 квітня, понеділок
Тема уроку: "Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна "Казка про друга".
1. На минулому уроці ми ознайомились з оповіданням "Шура і Шурко", яке написав Всеволод Нестайко. Зараз пропоную пройти тестування за цим твором і перевірити себе.
Для цьго перейди за посиланням join.naurok.ua  (до 6 травня включно)
код доступу 194447
2. 
Марі́я Іва́нівна Чума́рна (нар. 19 серпня 1952, село Рекшин Бережанського району Тернопільської області) — українська поетесапедагогжурналіст, громадсько-культурний діяч. Член Національної спілки письменників України. Засновниця авторської українознавчої школи. Дружина Богдана Чепурка.
1975 року закінчила філологічний факультет Львівського університету. У місті Збараж працювала вчителем, літературним працівником і завідувачем відділу листів районної газети, керувала літературною студією «Заспів». Працювала журналістом у місті Сколе Львівської області.
У Львові працювала в обласній організації товариства книголюбів, у редакціях багатотиражної газети, заводського радіомовлення у виробничому об'єднанні «Мікроприлад».
Від 1991 року засновниця та директор Приватної авторської школи Марії Чумарної. У 2000—2006 роках була директором авторської школи «Тривіта». Від 2006 року працює редактором і ведучою авторських програм «Літературний Львів» і «Феномен України» на Львівському телебаченні.
Науковий керівник освітньо-методичного центру «Родина» (1991). Член жіночої асоціації «Взаємодія» (1998) і Ради Всеукраїнського товариства імені Григорія Ващенка (від 2000 року).
3. Спробуйте розгадати ребус.

Що для вас означає слово дружба? Що таке справжня дружба?
4. Прочитати в підручнику с. 166 - 168. Дати відповідь на запитання після першої частини.



22 квітня, середа
Тема уроку:"Життя і творчість Всеволода Нестайко. Вірні друзі. Всеволод Нестайко "Шура і "Шірко".
2. Відкрий підручник на с.160 і прочитай про В. Нестайко. Переглянь відео.

3. Прочитай твір автора "Шура і Шурко" с.161 - 165. Дай відповідь на запитання на 
с. 166.
4. Перейди за посиланням і пройди тестування за цим твором  join.naurok.ua
код доступу   626013

21 квітня, вівторок
Тема уроку:"Найдорожча знахідка. Василь Сухомлинський. "Не загубив, а знайшов".
1. Переглянь відео в якому ви ознайомитесь з біографієї письменника. Коли треба буде натисни на паузу і прочитай в підручнику с. 151. Дай відповідь на запитання поставлені у відео.




17 квітня, п`ятниця
Тема уроку: "Пізнавай себе і світ. Творчість Івана Андрусюка. Іван Андрусюк "Сорокопуди, або як Ліза і Стефа втекли з дому".
1. Переглянь відео.
2. Щоб ознайомитись з книжкою перейдіть за посиланням  https://bookland.com/download/8/81/81267/sample.pdf
Перейдіть за посиланням, розгадайте головоломку "Знайди слово" по темі "Зарубіжні казки"https://www.armoredpenguin.com/wordsearch/Data/2020.04/1702/17020243.273.html



16 березня, понеділок
Тема уроку: "Життя і творчість Леоніда Глібова.  Леонід Глібов "Зозуля і півень". 


1. Перейдіть за посиланням і ознайомтесь з біографією Леоніда Глібова.
https://dovidka.biz.ua/leonid-glibov-biografiya-korotko/
2. Відкрийте підручнтк с.119. Увімкніть відео і слідкуючи у підручнику послухайте байку "Зозуля і півень".



4. Прочитай байку самостійно і дай відповідь на запитання на с.121.


17 березня, вівтрок
Тема уроку: "Життя і творчість Олени Пчілки. Олена Пчілка "Котова наука"



1. Ознайомтесь з біографією поетеси.


2. Відкрий підручник на с. 121 і прочитай біографію Олени Пчілки.
3. Виразно читати  вірш "Котова наука" с.122-123, дати відповідь на запитання с.123



18 березня, середа
Тема уроку: "Особливості п`єси-казки як жанру. Будова п`єси. Неля Шейко-Медведєва "Лисиця, що впала з неба".

1. Пригадайте, що нам показують у театрі? Що таке п`єса? Чим вона відрізняється від творів інших жанрів?

    Тобі доводилося бувати в театрі.  Твори, за 'якими розігруються вистави,— п'єси.У п'єсі наводяться переважно слова дійових осіб. Щоб читачі краще уявляли, де відбуваються події, що роблять та як виглядають герої, автор дає окремі примітки.
       У розділі ти прочитаєш п'єсу-казку на дві дії «Лисиця, що впала з неба». Цей твір написала українська письменниця Неля Шейко-Медведєва. Вона народилася у місті Бориславі на Львівщині, закінчила Львівський університет. Зараз живе у Києві. її твори залюбки читають молодші і старші діти.

П'єса-казка створена за мотивами українських народних казок. У ній швидко змінюються події, героїв легко розпізнати за мовленням і вдачею.

2. Розгадай ребуси і дізнайся які дійові особи тобі зустрінуться  в данній п`єсі-казці, окрім лисиці.

ребусиребуси
http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&slovo=%C2%CE%C2%CA&skip=1&mode=0
ребусиребусиребуси

http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&slovo=%C2%B2%CB&skip=1&mode=0
ребусиребусиребусиребусиребуси

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси
3. Відкрий підручник на с.124. розглянь ілюстрації до п`єси, ознайомся з дійовими особами ( перевір себе, чи зміг ти розгадати ребуси). Прочитай першу дію п`єси. Дай відповідь на запитання с.128


30 березня, понеділок
Тема уроку: "Неля Шейко-Медведєва "Лисиця, що впала з неба".
1. Продовжуємо читати п`єсу-казку "Лисиця, що впала з неба", с.129 - 133. 
2.Дайте відповідь на запитання на с.133.
3. Намалюй ілюстрацію до п`єси на аркуші А4 ( потім принести до школи, коли вийдемо).


31 березня, вівторок
Тема уроку: "Перевірка і узагальнення знань з розділу "Розповідь про нас самих". 
1. Відкрий підручник на с.134 і перевір свої досягнення.
2. Прочитай текст.
Велосипед для Катрусі
Тієї осені Катрусі купили велосипедОскільки щастяУ її старшого братика Дениса давно вже був  великийз рамою. Він часто возив на ній Катруськуколи батьки казалиА по своїй волі катати не хотівТож мрією дівчинки був свійвласний велосипед.
Що й казатиКатруська просто марила цією покупкою.
А тут уже наступного дня батьки привезли новенькоголискучого червоного велосипедикаОх і щаслива була дівчинка  її мрія здійснилася!
Та тут нагодився братик і геть зіпсував настрій сестрі:
  • Малечети спочатку навчися їздити на ньому!
  • Синкуне ображай сеструвона навчитьсяобов'язковоТи ж також колись не вміва потім навчивсяДонюходімо вчитися!
Вони вийшли з квартириДенис  за нимиКатруся вилізла на сидінняяке тато підкрутив спеціально для неїстиснула ручками кермо і поглядом тріумфатора обвела всіх навколоМовлявот я сиджу на велосипеді  своємувласномуа зараз поїду.
Як тільки тато відпустив велосипедКатруська скрутила кермо і наїхала пряменько на деревоКоли тато з Денисом добігли до місця пригодито знайшли там покарлючений велосипедик і Катрусюяка сиділа на траві й тільки кліпала очима.
 Татувідремонтуйбудь ласкачимшвидше мого
велосипедика
а то так ще й літо минеа я не навчуся
їздити
 тихо промовила Катруся.
За день велосипедика було відремонтованоі Катруся продовжувала падатиВона набивала синці й здирала лікті та колінадоки не навчилася тримати кермо у правильному напрямку і не перехилятися набікСловомдоки не навчилася їздити сама без підтримки.
З того великого дня вона майже не злізала зі свого залізного другаІ до подружокі до бабусій до магазину на ньому їздилаВона не тямила себе від щастя відтодіяк їй купили велосипед.
Та якось Денис прийшов додому дуже засмученийбо зламав свого велосипеда  врізався в дерево.
 Не переживайНа моєму їздитимеш  поділимосяякось.
Денис аж очі витріщив на сестру від подивуАле відразу йому стало соромнощо от він колись не хотів катати Катрусю на своєму велосипедіа тут вона так просто пропонує йому свійДенис підійшов до Катруськиобійняв і вперше в житті зрозумівщо кращого друганіж його маленька сестрау нього немає.

(За Дариною Мурмуєнко)

3. Перейди за посиланням https://www.classtime.com/, введіть код G82ZM4  
і дай відповідь на запитання ( на це у вас буде 10 хв).


1 квітня, середа
Тема уроку: "Вступ до розділу. Ліна Костенко. Затишно дітям у пазусі казок. Життя і творчість Олександра Пушкіна. Чарівні перетворення. О.Пушкін "Казка про Царя Салтана".
1. Відкрийте підручник на с. 135. Прочитайте вірш Ліни Костенко.
2. На с.136 ознайомтесь з біографією Олександра Пушкіна. Більш детальніше ознайомитись з біографією письменника можна перейшовши за посиланням https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%83%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BD_%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80_%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B3%D1%96%D0%B9%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87
3. Перегляньте читаючи казку діафільм.
4. Дайте відповідь на запитання, с. 139, 142


3 квітня, п`ятниця
Урок позакласного читання. Тема уроку: "Казки Павла Бажова і Памели Траверс".
1. Ознайомся з біографією Павла Бажова.
            Павло Петрович Бажов народився 27 січня 1879 року в російському місті Сисерть, що на той час входило до складу Пермської губернії Російської імперії в родині робітника сисертського заводу поблизу Єкатеринбурга. Закінчив училище, потім в 1899 році духовну пермську семінарію, але протягом життя став атеістом. Працював учителем у Єкатеринбурзі й Камишлові. Одружився зі своєю ученицею, у родині народилося семеро дітей.
     У громадянську війну воював на стороні червоних, проти білих і селянської армії Мамонтова, став журналістом, а потім — редактором, писав книги по історії Уралу, збирав фольклорні записи. Перша книга нарисів «Уральські бувальщини» вийшла в 1924 році.
           У 1936 році в журналі був опублікований перше з уральських оповідань «Дівка Азовка», а в 1939 році вийшло перше видання уральських оповідань — «Малахітова скринька». Ця книга при житті автора неодноразово поповнювалося новими розповідями. У 1943 році за книгу «Малахітова скринька» отримав Сталінську премію другого ступеня.
     За мотивами його оповідей створено кінофільм «Кам'яна квітка» (1946), балет Сергія Прокоф'єва «Оповідь про кам'яну квітку» (пост. 1954), однойменна опера Кирила Молчанова (пост. 1950), численні твори музики, скульптури, живопису.

Пам'ятна монета Банку Росії, присвячена 115-річчю від дня народження П. П. Бажова (1994)
    Твори Бажова перекладалися багатьма мовами світу, зокрема й українською (вперше 1958 року).
     Помер Павло Петрович Бажов 3 грудня 1950 року в Москві, похований в Єкатеринбурзі.

2. Перегляньте мультфильм "Серебряное копытце" по сказу П.Бажова.

3. Ознайомтесь з біографією Памели Траверс.
     Письменниця народилася влітку 1899 неподалік від Клівленда (Австралія) в заможній родині. Справжнє ім'я - Хелен Гофф. Коли дівчинці виповнилося 7 років, батько помер від алкоголізму, і мати з дітьми переїхала в маєток до бабусі Хелен, яка володіла цукровою плантацією. Там письменниця провела ранні роки життя. 
     Тяга до творчості проявилася рано. Спочатку дівчина придумувала п'єси для шкільних постановок і казки для братиків і сестричок. Її ранні поеми друкували австралійські видання. Мріючи стати актрисою, в 17 років вона переїхала до Сіднею і влаштувалася в театр, де грала головні ролі в шекспірівських п'єсах. Великих грошей це не приносило, тому одночасно Хелен підробляла журналістикою.
      У 1923 році Памела Ліндон Треверс переїхала в Англію, де всерйоз зайнялася письменством. Багато їздила по країні і світу, цікавилася міфологією, давніми віруваннями, окультизмом. Серед її найближчих друзів були знамениті містики, що зробили помітний вплив на світогляд письменниці. Після війни часто бувала наїздами в США, де викладала в коледжах. 
        Пішла з життя навесні 1996 року в Лондоні.  
      Світову славу автору принесли книги про Мері Поппінс, перша з яких вийшла в 1934 році.
4. Перегляньте діафільм.



Також рекомендую у вільний час переглянути філь Меррі Поппінс у новому сучасному вигляді. Ознайомтесь з трейлером.


6 квітня, понеділок
Тема уроку: "Життя і творчість Ганса Крістіана Андерсена. Ганс Крістіан Андерсен "Гидке качення".

1. Ознайомся з біографією письменника прочитавши  в підручнику с. 143.
2. Переглянь відео.


3. Сьгодні ти почнеш читати казку , яку ти напевне знаєш, бачив мультик.

Відкрий підручник і прочитай с.144 - 147.


7 квітня, вівторок
Тема уроку: ""Життя і творчість Ганса Крістіана Андерсена. Ганс Крістіан Андерсен "Гидке качення".
1. Сьгодні ми продовжуємо читати казку "Гидке качення", с.147 - 150. Дати відповіді на запитання. Вивчити напам`ять уривок з казки (останній абзац на с.150).

2. По можливості, знімаєте відео на телефон, де ви розказуєте уривок і надсилаєте мені у Viber (приватним повідомленням).


8 квітня, середа
Тема уроку: "Життя ітворчість Джанні Родарі. Джанні Родарі "Дороша, що нікуди не вела".
1. Відкрий підручник на с. 151 і прочитай біографію письменника. Щоб більше дізнатись про Джанні Родарі і його творчість переглянь відео.
2. Прочитати казку Джанні Родарі "Дорога, що нікуди не вела", с. 151 - 153. Дати відповідь га запитання після казки.


13 квітня, понеділок
Тема уроку:" Контрольна робота: робота з літературним твором "Дві білочки".
1) Підписати двійний  листочок, записати дату.
2) Прочитай уважно текст.

ДВІ БІЛОЧКИ
УКРАЇНСЬКА НАРОДНА КАЗКА
Жили в густому лісі дві білочки. Однаково гарні, пухнасті, прудкі. Тільки не однакової вдачі. Бо одна з них увесь день трудилася: збирала горішки, гриби, жолуді і все складала у своєму дуплі.
А друга була зовсім недбайлива. Цілими днями тільки їй роботи, що стрибати, лякати пташок у гніздах або сидіти без діла й свистати на весь ліс. А схоче попоїсти – не журиться. Тож влітку всюди їжі повно! То горіх, то жолудь, то шишки. Поїсть, що є, – та й знову скаче весела, сита.
Тим часом перша білочка наносила собі в дупло харчів. І вже заздалегідь устелила свою хатинку мохом і сухим листям, щоб було тепло та м’яко взимку. Гарна була господиня.
Так пройшло літо, в одної білочки – у праці й клопотах, а в другої – в іграх.
Минула дощова осінь. Прийшла холодна зима. У лісі стало сумно й пусто: ні листячка, ні грибів, ні горішків. Тільки мороз і вітер, що снігами мете.
Сидить в тепленькому дуплі працьовита білочка й гадки про біду не має. Все літо працювала, щоб зимою спокійно відпочити. І м’яко їй, і тепло, і з’їсти є що.
Та не так жилося лінивій білочці. У її дуплі харчів на зиму нема, ані одного горішка! Тільки холодний вітер по хатині свище, гуляє.
Сидить бідна білочка голодна, змерзла, в клубочок звилася. Кинеться по лісі туди, сюди, нічого нема – усе замерзло. Хоч умирай з холоду та голоду!
Аж згадала нещасна білка свою старанну, роботящу сусідку та й думає: «Піду я до неї. Може, допоможе, у неї гори припасів».
Іде вона до сусідки та несміло стукає в двері. Відчинила дбайлива білка двері, як поглянула на нещасну, худющу сусідку, то відразу все зрозуміла. – Прошу, сідай, саме на обід потрапила! Чим хата багата... От зігрійся трохи в моху, а я приготую тобі горішків і жолудів... На, їж на здоров’ячко. Та й разом зі мною живи.
Засоромлена білка почала говорити:
– Але ж я не заслужила на таку доброту. Я ціле літо гуляла.
– Нічого, – каже друга, – тепер ти також будеш дбати так, як я. Ти ж зрозуміла тепер, що без праці нема добра! Будемо разом працювати і разом жити.
І відтоді жили білочки разом. А ліниву білку біда і нужда навчила працювати. Найближчого літа вона стала старанною і принесла великі припаси харчів до спільної хати.                                                                                                (368 слів)
3). Виконай завдання.

1. Чим обидві білочки були схожі?

А) вони були ледачі, недбайливі й безтурботні.
Б) вони були дбайливі, працьовиті й старанні.
В) вони були гарні, пухнасті й прудкі.

2. Що схвалюється у творі?

А) працьовитість і дбайливість    
Б) спритність і сміливість    
В) доброта й чесність

3. Визнач головну думку твору.

А) Не тяжка робота, коли до неї охота.
Б) Як робити дружно, не буде сутужно.
В) Тяжко тому жити, хто не хоче робити.

4. Як називається невеликий, найчастіше віршований твір повчального змісту?

А) байка         
Б) вірш           
В) скоромовка

5. Віднови послідовність пунктів плану відповідно до змісту твору. Простав цифри в порожні клітинки.
o Розваги лінивої білочки.
o Жили дві білочки в густому лісі.
o Клопоти дбайливої білочки.
o Без праці нема добра.
o Допомога дбайливої білочки.

6. Запропонуй свій заголовок до цього твору. Обґрунтуй свій вибір.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


14 квітня, вівторок
Тема уроку: Узагальнення і систематизація знань за розділом "Літературні казки зарубіжних письменників". Марія Парр "Вафельне серце".
1. Відкрий підручник на с.154 і перевір свої знання, давши відповідь на запитання.
2. Ознайомся з біографією і творчістю Марії Парр.

Марія Парр (норв. Maria Parr, *18 січня 1981, хутір Фіско, комуна Ванюльвен, Норвегія) – норвезька дитяча письменниця.
Дебютувала в літературі 2005 року книжкою «Вафельне серце». Це – весела й водночас сумна розповідь про пригоди 9-річного хлопчика Трілле та його сусідки й однокласниці Лени. Лена – заводійка й непосида, що багато в чому схожа на Пеппі Довгапанчоха. Трілле ж навпаки – виважений і поміркований. Він упевнений, що Лена – його найкращий друг, але не певен, чи так само найкращим другом вважає і вона його. Удвох діти наминають смачні вафлі, бавляться у війну, виступають в ролі вуличних музикантів, вирушають зганяти овець і влаштовують Ноїв ковчег. Але одного дня все зненацька обривається.
«Вафельне серце» отримало вельми прихильні відгуки, 2011 року за цією книжкою знято багатосерійний художній фільм.
Після виходу книжки у світ П. навіть назвали «новою Астрід Ліндґрен».
2009 року вийшла друга книжка П. – «Тоня Ґліммердал», яку було удостоєно престижної норвезької літературної премії Браги в категорії «дитяча література». Головна героїня твору, рудоволоса Тоня – безстрашна, спритна і вперта. Та незважаючи на це вона часто страждає від самотності. Найкращий Тонин друг – непривітний Ґунвальд, якому 74 роки, і знають вони одне одного, як облуплених. Та чи справді це так? Коли Ґунвальд потрапляє в лікарню з переломом, Тоні відкривається його величезна таємниця, що навіки може зруйнувати затишне життя в Ґліммердалі.

П. пише новонорвезькою мовою. Товариство підтримки й розвитку новонорвезької мови «Норегс Моллаг» (Noregs Mållag) двічі присуджувало їй премію «За дитячу літературу новонорвезькою». Обидві книжки письменниці перекладено багатьма мовами.
3 Перегляньте відео-рецензію на книжку Марія Парр "Вафельне серце"

15 квітня, середа
Тема уроку: "Вступ до розділу "Світ дитинства в літнратурі" Любов Забашта "Сказав мудрець". Життя і творчість Анатолія Костецького. Анатолій Костецький "Мрія", "Спішу додому".1. Прочитай с.155 в підручнтку вступ до розділу.
Анатолій Костецький

2. Прочитай в підручнику с.156. Більше про життя письменника ти можеш дізнатися подивившись презентацію.
3. Дай відповідь на запитання.
Навіщо людям мріяти?
Про що мріють люди?
Про що мрієш ти?
4. Прослухай вірш "Мрія", а потім прочитай його самостійно в підручнику с.156 -157. Дай відповіді на запитання.
5. Прочитай виразно вірш "Спішу додому" на с.158. Дай відповідь на запитання.

https://www.armoredpenguin.com/wordsearch/bin/wordsearch.cgi?cmd=printablehtml&filefrag=2020.04/1701/17015920.409.html

Комментарии